mandag 13. september 2010

Bilder fra vestlandsturen


Jeg og Mia har vært på langweekend i Haugesund.
Dette er min andre tur til vestlandet og jeg er beldig fasinert av hvor flott det er der.


De to første bildene er tatt på vei til Haugesund fredag kveld.

 

Under vårt opphold bodde vi hos mamman til Mia i et utrolig sjarmerende hus.
Jeg hadde til og med egen leilighet i kjelleren.


Båten til Mias mamma som ligger ved kaien i byen mellom de andre enormt store skutene.... :-)


Haugesund



På lørdagen var vi litt rundt omkring i Haugesund og på Karmøy, hvor Mia kommer fra.
Jeg trodde Karmøy var ei lita øy med noen forblåste hus på, men det er det jo slett ikke! :-)

Åkrehamn


Skudeneshavn


Desverre regnet det så utrolig mye på lørdag, at det var vanskelig å få tatt bilder uten å ødelegge kameraet, men noen fikk vi da til... :-)


Søndag var det tid for marked, det var jo hele målet med reisen denne gangen.... :-)
Markens Grøde ble arrangert på en gammel gård som heter Sandbekken i Tysvær kommune.
Et utrolig idyllisk sted.

Her er noen bilder fra vår stand som var i det gamle eldhuset.


Markedet ble en skikkelig suksess, tror det var over 400 sjeler der. Det var underholdning, leker for barna, salg av det meste og alt ble holdt i en stil fra " gamle dager ".

Jeg synes disse bilene var skikkelig flotte jeg da..... :-)


Borsett fra et par kraftige byger til å begynne med, var ikke været så ille denne dagen heller.... :-)

Hunden på bildet under heter Ina og tilhører mamma'n til Mia.
De to kattungene ble foreldreløse kort etter de ble født, men en snill mann har tatt seg av de og gitt de mat og nå ble begge to gitt bort på markedet.


Og det var kanskje like greit ellers måtte Mia's mamma hatt de to også, og jeg tror Ina heller kunne tenke seg et hus uten.... ( Selvom hun behandlet begge to  veldig pent den natten de sov over der... ;-) )

Til slutt noen bilder fra Haukeligrend.


Før vi dro fra Haugesund i dag var vi innom Scrappekjelleren og brukte opp alt vi hadde tjent på markedet.
Skal legge ut bilder av storhandelen i morgen.
Og nå gleder jeg meg til å få ryddet på hobbyrommet og tatt fatt på litt kortlaging... :-)

Ha en strålende natt!

Gro

5 kommentarer:

Mim... sa...

Wow vilka läckra bilder!!
Ha det gott:)

Margareth sa...

Hei.
Nei, det ble ingen tur til Sandbekken på meg, jeg og flere i huset ble helt slått ut av feber og halsavondt :(
Takk for den fine kommentaren du ga, og det kortet du viste til har jeg hentet innspirasjon til fra din blogg. Den bretteteknikken er utrolig flott.
Og til bildene du har tatt kan jeg bare gjenta det som Mim sa WOW.
Ha en fin dag :)Klem
Margareth

Guro sa...

For noen nydelige vestlandsbilder Gro, du er kjempeflink til å fotografere :)
Ha en fin kveld!
Klem Guro

Kari sa...

Så koselig å lese om og se bilder fra turen deres. Vestlandet har masse fantastisk natur å by på, det er helt sikkert. Haugesund har jeg faktisk ikke sett så mye til før så det var artig. Så ut som dere koste dere masse i alle fall, flotte bilder fra markedet også. Og deeeee vakre pusene, var nesten godt jeg ikke var der ellers hadde brått en av de blitt med meg hjem...

Utrolig artige de løvene du hadde tatt bilde av også. :D Smilte av de alle sammen.

Ha en flott kveld!
Klem Kari

anita sa...

Hei, har lagt meg til som følger, her var det utrolig mye fint, både kort,bilder og annet. Anita